Nanoo Design Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

2000.Szentendre, József utca 1.; labor@otthonlabor.hu;

Adószám: 24920380-1-13; Cégjegyzékszám: 13-09-169929; Pénzforgalmi jelzőszám: 10403112-50526654-69551007

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ

1. Az adatkezelő

Neve: Nanoo Design Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Elérhetősége: 06 30 333 68 64
Képviselő neve: Czirják Anikó
Elérhetősége: 06 30 333 68 64
Hivatalos levelezési cím: 2000 Szentendre, József utca 1. (csak székhely)
Elektronikus elérhetőség: labor@otthonlabor.hu
Adatkezelő által üzemeltetett honlapok címe: www.otthonedesotthon.hu; www.otthonalabor.hu; www.rendezdbe.com ; lakberendezotanfolyam.com
Cégjegyzékszám: 13-09-169929
NAIH-122645/2017

1.1. Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége

Az adatkezelő nem folytat olyan tevékenységet, amely indokolttá tenné adatvédelmi tisztviselő alkalmazását.

2. Az adatkezelésre vonatkozó jogszabályok, a tájékoztató hatálya

2.1. Adatkezelő a Felhasználók adatait elsősorban

– AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet); (The EU General Data Protection Regulation – Az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendelete), (a továbbiakban: GDPR),

– az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ekertv.)

– és a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény (Grt.)

rendelkezései szerint kezeli.

2.2. Jelen tájékoztató hatálya az adatkezelő által üzemeltetett: otthonlabor.hu ; rendezdbe.com ; lakberendezotanfolyam.com webhelyek (a továbbiakban: webhelyek) használata, az ott elérhető szolgáltatások igénybevétele és a webhelyen leadott megrendelések teljesítése során megvalósuló adatkezelésre vonatkozik.

2.3. Jelen tájékoztató értelmében Felhasználó: a webhelyeket böngésző, a webhelyek szolgáltatásait használó, valamint Adatkezelőtől szolgáltatást megrendelő természetes személyek, akik az adatkezelésben érintettek.

3. Információtechnológiai szolgáltatás működésének biztosításához kapcsolódó adatkezelés

3.1. Adatkezelő a webhely üzemeltetéséhez és a weboldal látogatóira vonatkozó technikai adatok gyűjtéséhez sütiket alkalmaz.

3.2. Adatkezelő a sütik által megvalósított adatkezelésről külön tájékoztatót bocsát rendelkezésre: Adatkezelési tájékoztató a sütik alkalmazásáról.

4. Üzenet fogadásához és megválaszolásához kapcsolódó adatkezelés

4.1. Az adatkezeléssel érintettek köre: a „Kapcsolat” menüpont alatt elérhető üzenetküldő űrlap használatával vagy email útján a webhelyen feltüntetett email cím(ek) használatával Adatkezelőnek üzenetet küldő Felhasználók.

4.2. Az adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének a) pontja alapján a Felhasználó hozzájárulása. Felhasználó a hozzájárulást az üzenetküldő űrlap esetében az ott bejelölhető nyilatkozat bejelölésével, email esetében annak elküldésével adja meg.

Felhasználó jogosult arra, hogy a hozzájárulását bármikor visszavonja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a visszavonás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Amennyiben Felhasználó az üzenet megválaszolása előtt vonja vissza a hozzájárulását, akkor Adatkezelő nem folytatja az üzenetváltást, a korábban feltett kérdésekre nem válaszol, mivel törölnie kell a hozzájárulás alapján kezelt adatokat.

4.3. Kezelt adatok körének meghatározása:

Az üzenetet küldő Felhasználó:

  • neve
  • email címe,
  • opcionálisan üzenethez csatolt fájl tartalma,
  • az üzenet tartalma.

4.4. Az adatkezelés célja: Adatkezelővel történő üzenetváltás lehetővé tétele a Felhasználó számára.

4.5. Az adatkezelés időtartama: amennyiben az üzenetváltás nyomán nem jön létre szerződés, abban az esetben az üzenet megválaszolásáig, illetve a Felhasználó igényének teljesítéséig tart. Adatkezelő az üzenet megválaszolását/igény teljesítését követően törli az e célból kezelt adatokat. Amennyiben az információcserére több, kapcsolódó témájú üzenetváltással kerül sor, abban az esetben az információcsere befejeztével, illetve az igény teljesítését követően törli Adatkezelő az adatokat.

Amennyiben az üzenetváltás nyomán szerződéskötés jön létre, és az üzenetek tartalma a szerződés szempontjából lényeges, abban az esetben az adatkezelés jogalapja és időtartama a 10., 11., illetve 12. pontban írtak szerint alakul (megrendeléshez kapcsolódó adatkezelés).

4.6. Az adatok tárolásának módja: Adatkezelő informatikai rendszerében elkülönített adatállományban.

5. Hírlevél küldéshez kapcsolódó adatkezelés

5.1. Az adatkezeléssel érintett: az a Felhasználó, aki a webhelyen a hírlevél feliratkozásra vonatkozó hozzájáruló nyilatkozat bejelölésével feliratkozik a hírlevélre.

5.2. Az adatkezelés jogalapja: a GDPR. 6. cikk (1) bekezdésének a) pontja alapján figyelemmel a Grt. 6. § (1) és (2) bekezdéseire, a Felhasználó hozzájárulása. Az önkéntes hozzájárulást a Felhasználó a feliratkozásra vonatkozó nyilatkozat előtti jelölőnégyzet, egy un. checkbox bejelölésével adja meg.

Felhasználó jogosult arra, hogy a hozzájárulását bármikor visszavonja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a visszavonás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét.

A hírlevél szolgáltatás a hasznos információk küldése mellett az Adatkezelő általi közvetlen üzletszerzést is célozza. E szolgáltatásra a többi szolgáltatás igénybevételétől függetlenül iratkozhat fel Felhasználó. E szolgáltatás igénybevétele önkéntes, Felhasználó megfelelő tájékoztatását követően meghozott döntésén alapul. Amennyiben Felhasználó nem veszi igénybe a hírlevél szolgáltatást, az nem jár rá nézve hátránnyal a webhely használatát és további szolgáltatásainak igénybevételét tekintve. Adatkezelő a közvetlen üzletszerzést célzó szolgáltatásának igénybevételét nem szabja feltételként bármely más szolgáltatásának igénybevételéhez.

5.3. Kezelt adatok körének meghatározása: a Felhasználó email címe.

5.4. Az adatkezelés célja: hírlevelek küldése Adatkezelő által Felhasználó részére email útján. A hírlevelek küldése Adatkezelő szolgáltatásáról, újdonságokról és aktualitásokról szóló információk, figyelemfelhívó ajánlatok, reklámcélú és eladásösztönző tartalmak küldését jelenti.

5.5. Az adatkezelés időtartama: Adatkezelő a hírlevél küldése céljából kezelt adatokat Felhasználó erre vonatkozó hozzájárulásának visszavonásáig (leiratkozásig), illetve az adatok Felhasználó kérésére történő törléséig kezeli.

5.6. Az adatok tárolásának módja: Adatkezelő informatikai rendszerében elkülönített adatállományban.

6. Ingyenes próbaleckéhez kapcsolódó adatkezelés

6.1. Az adatkezeléssel érintettek köre: az a Felhasználó, aki beiratkozik „TÖKMAGOK – MINI” villámkurzusra. Ennek módja: a felhasználó kitölti a „JELENTKEZÉSI LAP” -ot. Ez azt jelenti, hogy a nevének majd az email címének megadásával és a hozzájáruló nyilatkozat bejelölésével, végül a „BEIRATKOZÁS” feliratú gombra kattintással jelentkezik az ingyenes képzésre.

6.2. Az adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének a) pontja alapján a Felhasználó hozzájárulása.

Felhasználó jogosult arra, hogy a hozzájárulását bármikor visszavonja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a visszavonás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét.

6.3. Kezelt adatok köre: a Felhasználó teljes neve és email címe.

A felhasználói fiók létrehozásához a Felhasználó:

  • vezetékneve,
  • keresztneve,
  • email címe.

A jelszavakat az Adatkezelő rendszere generálja és titkosítással tárolja el. Az Adatkezelő által generált jelszót a felhasználó bármikor megváltoztathatja, aminek eredményeként Adatkezelő nem ismeri meg a Felhasználó jelszavát.

6.4. Az adatkezelés célja: díjmentes kurzuson való részvétel lehetővé tétele a Felhasználó számára.

6.5. Az adatkezelés időtartama: a Felhasználó erre vonatkozó hozzájárulásának visszavonásáig (leiratkozásig), vagy az adatok Felhasználó kérésére történő törléséig.

6.6. Az adatok tárolásának módja: Adatkezelő informatikai rendszerében elkülönített adatállományban.

7. Fogyasztók által leadott megrendeléshez kapcsolódó adatkezelés

7.1. Az adatkezeléssel érintettek köre: a webhelyen megrendelést leadó természetes személy (fogyasztó) Felhasználók. A megrendelés teljesítésekor felhasználói fiók kerül létrehozásra a kurzuscsomaghoz való hozzáférés biztosításához.

7.2. Az adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének b) pontja, miszerint az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben a Felhasználó az egyik fél.

7.3. Kezelt adatok körének meghatározása: az adatkezelés az alábbi személyes adatok és elérhetőségek körét érinti.

A megrendeléshez a Felhasználó:

  • vezetékneve,
  • keresztneve,
  • telefonszáma,
  • email címe,
  • számlázási cím,
  • megrendelt kurzuscsomag(ok) megjelölése,
  • megrendelt kurzuscsomag(ok) vételára,
  • fizetési mód,
  • kurzuscsomagokhoz tartozó egyes letölthető tartalmak letöltési lehetőségének időtartama,
  • megrendeléskor Felhasználó által esetlegesen megadott egyéb, a megrendelés teljesítéséhez szükséges információk,
  • megrendelés időpontja,
  • fizetés időpontja.

A felhasználói fiók létrehozásához a Felhasználó:

  • vezetéknév,
  • keresztnév,
  • e-mail cím.

A jelszavakat az Adatkezelő rendszere generálja és titkosítással tárolja el. Az Adatkezelő által generált jelszót a felhasználó bármikor megváltoztathatja, aminek eredményeként Adatkezelő nem ismeri meg a Felhasználó jelszavát.

8.4. Az adatkezelés célja: a megrendelés nyomán létrejövő szerződés megkötése és teljesítése, illetve felhasználói fiók létrehozásával a kurzuscsomagokhoz való hozzáférés biztosítása.

8.5. Az adatkezelés időtartama: a szerződéses jogviszonyból fakadó követelések elévülési idejének – ami alapesetben a követelés esedékessé válásától számított 5 év – elteltéig jogos gazdasági érdeke alapján kezeli az adatokat az Adatkezelő, mely időtartam folyamatos szolgáltatás nyújtása esetén a szerződéses jogviszony végétől kezdődik. Az elévülés esetleges megszakadása az adatkezelés időtartamát az elévülés bekövetkezésének új időpontjáig meghosszabbítja.

Adatkezelő a megrendelés kapcsán kiállított számviteli bizonylatokat a számviteli törvényben előírt bizonylat-megőrzési kötelezettség teljesítéséhez szükséges ideig kezeli. Ez az idő a számviteli törvény értelmében a bizonylat kiállításától számított legalább 8 év, melynek elteltét követően az adatokat Adatkezelő egy éven belül törli. Ebbe a körbe tartoznak elsősorban a számlákon szereplő adatok (vevő neve, címe, megrendelt kurzuscsomagra és árának megfizetésére vonatkozó adatok), illetve a szerződéses dokumentáció részeként a megrendelésekben és visszaigazolásokban szereplő további adatok is a számviteli bizonylat fogalma alá esnek.

8.6. Az adatok tárolásának módja: Adatkezelő informatikai rendszerében elkülönített adatállományban, illetve a szabályos számvitelhez szükséges adatok a számvitelről szóló törvény által előírt bizonylat-megőrzési kötelezettség teljesítése érdekében számviteli bizonylatokon.

8. Megrendeléshez kapcsolódó adatkezelés egyéni vállalkozó és adószámos magánszemély Felhasználó esetén

8.1. Az adatkezeléssel érintettek köre: a webhelyen megrendelést leadó egyéni vállalkozó és adószámos magánszemély Felhasználók. A megrendelés teljesítésekor fiók kerül létrehozásra a kurzuscsomaghoz való hozzáférés biztosításához.

8.2. Az adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének b) pontja, miszerint az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben a Felhasználó az egyik fél, vagy az a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges.

8.3. Kezelt adatok körének meghatározása:

A megrendeléshez a Felhasználó:

  • vezetékneve,
  • keresztneve,
  • email címe,
  • telefonszáma.

a vállalkozás:

  • formája,
  • neve,
  • postacíme,
  • számlázási címe,
  • adószáma, közösségi adószáma,

továbbá a vásárlásra vonatkozó adatok:

  • fizetési mód,
  • kurzuscsomagokhoz tartozó egyes letölthető tartalmak letöltési lehetőségének időtartama,
  • megrendeléskor Felhasználó által esetlegesen megadott egyéb, a megrendelés teljesítéséhez szükséges információk,
  • megrendelés időpontja,
  • fizetés időpontja.

A felhasználói fiók létrehozásához a Felhasználó:

  • vezetékneve,
  • keresztneve,
  • email címe.

A jelszavakat az Adatkezelő rendszere generálja és titkosítással tárolja el. Az Adatkezelő által generált jelszót a felhasználó bármikor megváltoztathatja, aminek eredményeként Adatkezelő nem ismeri meg a Felhasználó jelszavát.

8.4. Az adatkezelés célja: a megrendelés nyomán létrejövő szerződés megkötése és teljesítése, valamint felhasználói fiók létrehozásával a kurzuscsomagokhoz való hozzáférés biztosítása.

8.5. Az adatkezelés időtartama: a szerződéses jogviszonyból fakadó követelések elévülési idejének – ami alapesetben a követelés esedékessé válásától számított 5 év – elteltéig jogos gazdasági érdeke alapján kezeli az adatokat az Adatkezelő, mely időtartam folyamatos szolgáltatás nyújtása esetén a szerződéses jogviszony végétől kezdődik. Az elévülés esetleges megszakadása az adatkezelés időtartamát az elévülés bekövetkezésének új időpontjáig meghosszabbítja.

Adatkezelő a megrendelés kapcsán kiállított számviteli bizonylatokat a számviteli törvényben előírt bizonylat-megőrzési kötelezettség teljesítéséhez szükséges ideig kezeli. Ez az idő a számviteli törvény értelmében a bizonylat kiállításától számított legalább 8 év, melynek elteltét követően az adatokat Adatkezelő egy éven belül törli. Ebbe a körbe tartoznak elsősorban a számlákon szereplő adatok (vevő neve, címe, megrendelt kurzuscsomagra és árának megfizetésére vonatkozó adatok), illetve a szerződéses dokumentáció részeként a megrendelésekben és visszaigazolásokban szereplő további adatok is a számviteli bizonylat fogalma alá esnek.

8.6. Az adatok tárolásának módja: Adatkezelő informatikai rendszerében elkülönített adatállományban, illetve a szabályos számvitelhez szükséges adatok a számvitelről szóló törvény által előírt bizonylat-megőrzési kötelezettség teljesítése érdekében számviteli bizonylatokon.

9. Megrendeléshez kapcsolódó adatkezelés ügyfél szervezet képviseletében eljáró természetes személy esetén

9.1. Az adatkezeléssel érintettek köre: a webhelyen megrendelést leadó ügyfél szervezet képviseletében eljáró természetes személy Felhasználók (vagy: „Képviselő”). A megrendelés teljesítésekor felhasználói fiók kerül létrehozásra a kurzuscsomaghoz való hozzáférés biztosításához.

9.2. Az adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének f) pontja szerint a Felhasználó által képviselt szervezet (a továbbiakban Ügyfél szervezet) jogos érdeke.

Az Ügyfél szervezet jogos érdeke kurzuscsomag megrendelése, melyet természetes személy Képviselője útján tud eszközölni.

Adatkezelő a Képviselő adatait kizárólag az általa képviselt szervezettel kapcsolatos ügyintézés és a megrendelés teljesítése keretében, az ehhez szükséges mértékben és ideig kezeli, valamint az adatok körét illetően is kizárólag a szükséges adatokra szorítkozik.

A megrendelés, illetve az ezekhez szükséges információcsere nem valósulhat meg a Képviselő személy adatainak kezelése nélkül, tehát a megrendeléshez elengedhetetlen az adatkezelés.

Az érdekmérlegelésről külön dokumentáció készült, melynek elérhetőségéről Adatkezelőnél érdeklődhet az Érintett.

9.3. Kezelt adatok körének meghatározása:

A megrendeléshez a Képviselő:

  • vezetékneve,
  • keresztneve,
  • email címe,
  • telefonszáma,

a képviselt vállalkozás:

  • formája,
  • neve,
  • postacíme,
  • számlázási címe,
  • adószáma, közösségi adószáma,

továbbá a vásárlásra vonatkozó adatok:

  • fizetési mód,
  • kurzuscsomagokhoz tartozó egyes letölthető tartalmak letöltési lehetőségének időtartama,
  • megrendeléskor Felhasználó által esetlegesen megadott egyéb, a megrendelés teljesítéséhez szükséges információk,
  • megrendelés időpontja,
  • fizetés időpontja.

A felhasználói fiók létrehozásához a Felhasználó:

  • vezetékneve,
  • keresztneve,
  • e-mail címe.

A jelszavakat az Adatkezelő rendszere generálja és titkosítással tárolja el. Az Adatkezelő által generált jelszót a felhasználó bármikor megváltoztathatja, aminek eredményeként Adatkezelő nem ismeri meg a Felhasználó jelszavát.

9.4. Az adatok forrása: alapesetben a Felhasználó. Amennyiben a megrendelés során megjelölt Képviselő nem saját maga, hanem az Ügyfél szervezettől valaki más adja meg az ő adatait, abban az esetben az adatok forrása az Ügyfél szervezet. Adatkezelő ilyenkor szintén az Ügyfél szervezet jogos érdekében veszi át a Képviselő adatait. Az Ügyfél szervezet kötelezettsége tájékoztatni a Képviselőt az általa végrehajtott adatkezelésről; a Képviselő adatainak Adatkezelő részére történő megadásáról.

9.5. Az adatkezelés célja: a megrendelés nyomán létrejövő szerződés megkötése és teljesítése, valamint felhasználói fiók létrehozásával a kurzuscsomagokhoz való hozzáférés biztosítása.

9.6. Az adatkezelés időtartama: a szerződéses jogviszonyból fakadó követelések elévülési idejének – ami alapesetben a követelés esedékessé válásától számított 5 év – elteltéig jogos gazdasági érdeke alapján kezeli az adatokat az Adatkezelő, mely időtartam folyamatos szolgáltatás nyújtása esetén a szerződéses jogviszony végétől kezdődik. Az elévülés esetleges megszakadása az adatkezelés időtartamát az elévülés bekövetkezésének új időpontjáig meghosszabbítja.

Adatkezelő a megrendelés kapcsán kiállított számviteli bizonylatokat a számviteli törvényben előírt bizonylat-megőrzési kötelezettség teljesítéséhez szükséges ideig kezeli. Ez az idő a számviteli törvény értelmében a bizonylat kiállításától számított legalább 8 év, melynek elteltét követően az adatokat Adatkezelő egy éven belül törli. Ebbe a körbe tartoznak elsősorban a számlákon szereplő adatok (vevő neve, címe, megrendelt kurzuscsomagra és árának megfizetésére vonatkozó adatok), illetve a szerződéses dokumentáció részeként a megrendelésekben és visszaigazolásokban szereplő további adatok is a számviteli bizonylat fogalma alá esnek.

9.7. Az adatok tárolásának módja: Adatkezelő informatikai rendszerében elkülönített adatállományban, illetve a szabályos számvitelhez szükséges adatok a számvitelről szóló törvény által előírt bizonylat-megőrzési kötelezettség teljesítése érdekében számviteli bizonylatokon.

10. Visszatérítéshez kapcsolódó adatkezelés

10.1. Pénzösszeg visszatérítés esetén, amennyiben a Felhasználó online bankkártyával vagy más online fizetési szolgáltatással fizetett, akkor az igénybe vett fizetési szolgáltató útján kerül visszatérítésre az általa fizetett összeg. Amennyiben Felhasználó banki átutalással fizetett vagy ilyen módon kéri a visszatérítést, akkor Adatkezelő visszautalja számára az összeget.

10.2. Az adatkezeléssel érintettek köre: a pénzvisszafizetéssel érintett megrendelést leadó Felhasználó.

10.3. Az adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének c) pontja alapján az Adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése.

10.4. Kezelt adatok köre:
– megrendelés azonosító száma,
– visszatérítendő összeg,
– visszatérítés jogcíme,
– Felhasználó neve,
– amennyiben a Felhasználó banki átutalással fizetett vagy bankszámlájára utalással kéri a visszatérítést, akkor a bankszámla száma.

10.5. Az adatkezelés célja: amennyiben szavatossági jog, elállási jog, jótállással kapcsolatos joggyakorlásról van szó, abban az esetben a visszatérítés jogcímétől függően a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényben, illetve a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 23. § (1) bekezdésében, illetve az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 5. § (5), (6), illetve (7) bekezdéseiben meghatározott kötelezettségek teljesítése.

10.6. Az adatkezelés időtartama: a visszatérítéssel kapcsolatos követelések elévülési idejének – ami alapesetben a követelés esedékessé válásától számított 5 év – elteltéig jogos gazdasági érdeke alapján kezeli az adatokat az Adatkezelő, mely időtartam folyamatos szolgáltatás nyújtása esetén a szerződéses jogviszony végétől kezdődik. Az elévülés esetleges megszakadása az adatkezelés időtartamát az elévülés bekövetkezésének új időpontjáig meghosszabbítja.

Adatkezelő a visszatérítés kapcsán kiállított számviteli bizonylatokat a számviteli törvényben előírt bizonylat-megőrzési kötelezettség teljesítéséhez szükséges ideig kezeli. Ez az idő a számviteli törvény értelmében a bizonylat kiállításától számított legalább 8 év, melynek elteltét követően az adatokat Adatkezelő egy éven belül törli.  Ebbe a körbe tartoznak elsősorban a számlákon szereplő adatok (név, cím visszatérítéssel érintett kurzuscsomagra vonatkozó adatok), illetve a szerződéses dokumentáció részeként a megrendelésekben és visszaigazolásokban szereplő további adatok is a számviteli bizonylat fogalma alá esnek.

10.7. Az adatok tárolásának módja: Adatkezelő informatikai rendszerében elkülönített adatállományban, illetve a szabályos számvitelhez szükséges adatok a számvitelről szóló törvény által előírt bizonylat-megőrzési kötelezettség teljesítése érdekében számviteli bizonylatokon.

11. Az elállási joghoz és a pénzvisszafizetési garancia érvényesítéséhez kapcsolódó adatkezelés

11.1. Az Adatkezelő lehetőséget biztosít a Felhasználónak arra, hogy részt vegyen egy ingyenes villámkurzuson. Az Adatkezelő tanfolyamait digitális formában, az eOktatóteremben teszi elérhetővé, amely platformon nem csak online olvasható, hanem digitálisan (PDF formátumban) e-book-ként is letölthető az összes tananyag. A digitális könyvekhez hasonlóan, az adatkezelő is lehetőséget biztosít arra, hogy vásárlás előtt betekintést adjon a Felhasználónak a megvásárolni kívánt tanfolyam egyik leckéjébe. Ezért a Felhasználónak egy kurzusra való beiratkozás előtt lehetősége van ingyenesen részt venni a „TÖKMAGOK – MINI” tanfolyamon, ahol megtekinthet egy próbaleckét és kipróbálja az eOktatótermet. A „TÖKMAGOK – MINI” tanfolyamon való részvétel önkéntes és nem jár fizetési kötelezettséggel. Amennyiben a Felhasználó nem elégedett a tanfolyammal, az Adatkezelő nem kötelezi a Felhasználót arra, hogy beiratkozzon egy másik kurzusra vagy további termékeket vásároljon. Amennyiben a Felhasználó nem volt elégedett a tanfolyammal, nem kötelezheti az Adatkezelőt a kurzus értékének (8.000 Ft) kifizetésére, hiszen a Felhasználó a tanfolyamon ingyenesen vett részt.

11.2. Beiratkozás után, az Adatkezelő az „eOktatóteremben” biztosít a Felhasználónak hozzáférést a digitális tartalmakhoz. Vásárlás után az Adatkezelő létrehozza a Felhasználó „HALLGATÓI FIÓK”-ját. A „HALLGATÓI FIÓK” létrehozása előtt a Felhasználónak lehetősége van elállni a vásárlástól, és lehetősége van jelezni az Adatkezelőnek pénzvisszafizetési igényét, mely esetben az Adatkezelő a vételárat visszatéríti a Felhasználó részére. A „HALLGATÓI FIÓK” elkészültéről a Felhasználó emailben kap tájékoztatást.

11.3. Az Adatkezelő tanfolyamai és képzései online digitális tartalmaknak minősülnek. A „FELHASZNÁLÓI FIÓK” elkészülte lehetővé teszi a digitális tartalmakhoz való hozzáférést és a letöltést. A Felhasználó az ÁSZF-ben elfogadta, hogy az Adatkezelő a „HALLGATÓI FIÓK” elkészültét a letöltés megkezdésének tekinti, ezért ettől az időponttól a Felhasználó elveszti elállási jogát;

11.4. Az adatkezeléssel érintettek köre: a pénzvisszafizetési garanciával érintett megrendelést leadó Felhasználó.

11.5. Az adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének b) pontja, miszerint az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben a Felhasználó az egyik fél.

11.6. Kezelt adatok köre:

  • Felhasználó neve,
  • Felhasználó email címe,
  • rendelési azonosító,
  • kurzuscsomag neve,
  • visszafizetendő összeg,
  • Felhasználó bankszámlaszáma.

11.7. Az adatkezelés célja: meghatározott kurzuscsomagok megrendelése esetén az Adatkezelő által a Felhasználó részére többletjogosultságként biztosított 30 napos pénzvisszafizetési garancia érvényesítése.

11.8. Az adatkezelés időtartama: a visszafizetéshez kezelt adatokat Adatkezelő a polgári jogi követelésekre alkalmazandó általános elévülési idő elteltéig kezeli, mely alapesetben a visszafizetés elintézésének végétől számított 5 év.

Adatkezelő a visszafizetés kapcsán kiállított számviteli bizonylatokat a számviteli törvényben előírt bizonylat-megőrzési kötelezettség teljesítéséhez szükséges ideig kezeli. Ez az idő a számviteli törvény értelmében a bizonylat kiállításától számított legalább 8 év, melynek elteltét követően az adatokat Adatkezelő egy éven belül törli.

11.9. Az adatok tárolásának módja: Adatkezelő informatikai rendszerében elkülönített adatállományban, illetve a szabályos számvitelhez szükséges adatok a számvitelről szóló törvény által előírt bizonylat-megőrzési kötelezettség teljesítése érdekében számviteli bizonylatokon.

12. Számviteli bizonylatok megőrzésével kapcsolatos adatkezelés

12.1. Az adatkezeléssel érintettek köre: a webhelyen megrendelést leadó Felhasználók.

12.2. Az adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének c) pontja alapján az Adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése.

12.3. Kezelt adatok köre:

A Felhasználó:

  • neve,
  • számlázási címe,
  • szállítási címe,
  • telefonszáma,
  • email címe,
  • megrendelt kurzuscsomag(ok) megjelölése,
  • megrendelt kurzuscsomag(ok) vételára,
  • hozzáférés biztosításának módja,
  • fizetési mód,
  • megrendeléskor Felhasználó által esetlegesen megadott egyéb, a megrendelés teljesítéséhez szükséges információk,
  • megrendelés időpontja,
  • fizetés időpontja.

12.4. Az adatkezelés célja: az ÁFA tv. 169. §-ában és a számviteli törvény 169. § (2) bekezdésében meghatározott számla kiállítására és számviteli bizonylatok megőrzésére vonatkozó kötelezettségek teljesítése.

12.5. Az adatkezelés időtartama: a fenti adatokat az Adatkezelő a számviteli törvényben előírt bizonylat-megőrzési kötelezettség teljesítéséhez szükséges ideig kezeli. Ez az idő a számviteli törvény értelmében a számla kiállításától számított legalább 8 év, melynek elteltét követően az adatokat Adatkezelő egy éven belül törli.  Ebbe a körbe tartoznak elsősorban a számlákon szereplő adatok (név, cím, megrendelt kurzuscsomagra és árának megfizetésére vonatkozó adatok), illetve a szerződéses dokumentáció részeként a megrendelésekben és visszaigazolásokban szereplő további adatok is a számviteli bizonylat fogalma alá esnek.

12.6. Az adatok tárolásának módja: Adatkezelő informatikai rendszerében elkülönített adatállományban, illetve a szabályos számvitelhez szükséges adatok a számvitelről szóló törvény által előírt bizonylat-megőrzési kötelezettség teljesítése érdekében számviteli bizonylatokon.

13. Fogyasztói panaszokkal kapcsolatos adatkezelés

13.1. Az adatkezeléssel érintettek köre: a fogyasztói panaszokat bejelentő Felhasználók.

13.2. Az adatkezelés jogalapja: az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja szerinti jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges adatkezelés; az Adatkezelőre a panaszok kezelésével kapcsolatban vonatkozó, a Fgytv. 17/A. §-ában, valamint a Szolgtv. 35. §-ában meghatározott jogi kötelezettségek teljesítése.

13.3. Kezelt adatok köre:

A panaszos Felhasználó:

  • vezetékneve,
  • keresztneve,
  • lakcíme,
  • panasz előterjesztésének helye, ideje és módja,
  • panaszának részletes leírása,
  • a panaszban a Felhasználó által előadottak; minden olyan személyes adat, amelyet a Felhasználó a panaszával kapcsolatban az Adatkezelő tudomására hoz,
  • a Felhasználó által esetlegesen bemutatott iratokban, dokumentumokban és egyéb bizonyítékokban szereplő személyes adatok,
  • panaszról készített jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  • írásban előterjesztett panasz esetén a Felhasználó aláírása,
  • email útján küldött panasz esetén a Felhasználó email címe,
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma és a Felhasználó telefonszáma,
  • esetlegesen a panasszal érintett megrendelés vagy más ügylet azonosítója és a teljesítésére vonatkozó információk.

A telefonhívásokat hangfelvételen nem rögzíti az Adatkezelő.

13.4. Az adatok forrása: az adatokat a Felhasználó bocsátja Adatkezelő rendelkezésére a panaszában. A panasz kivizsgálása szükségessé teheti a Felhasználó korábbi, Adatkezelőnél leadott megrendelésével kapcsolatos adatok kezelését is. Más (külső) forrásból nem szerzi be Adatkezelő a Felhasználó adatait.

13.5. Az adatkezelés célja: a Felhasználó által előterjesztett panasz kivizsgálása és megválaszolása; az Adatkezelő által a Fgytv. 17/A. §-ában, valamint a Szolgtv. 35. §-ában foglalt jogi kötelezettségek teljesítése.

A Felhasználó személyazonosító adatai kezelésének célja a Felhasználó azonosítása, ami a panaszának kivizsgáláshoz és megválaszolásához szükséges.

A Felhasználó panaszában előadott, személyes adatokat tartalmazó információk, valamint a panaszban esetlegesen érintett korábbi megrendelés adatai a panasz érdemi kivizsgálásához és megválaszolásához kerülnek felhasználásra, amennyiben azok szükségesek mindehhez.

A Felhasználó neve és címe a postai küldemény címzéséhez felhasználásra kerül abban az esetben, ha a panaszról felvett jegyzőkönyvet, illetve a panaszra adott választ Adatkezelő írásban, postai úton küldi meg.

Felhasználó neve és email címe az elektronikus levelezés útján történő kapcsolattartáshoz (amennyiben ez szükséges a panasz kivizsgálásához), illetve a panaszának e-mail útján történő megválaszolása érdekében kerülhet felhasználásra.

13.6. Az adatkezelés időtartama: Adatkezelő a panaszról felvett jegyzőkönyvet, illetve az írásban beterjesztett panasz esetén a beterjesztett iratot és a panaszra adott válaszát a Fgytv. 17/A. § (7) bekezdése alapján három évig megőrzi, ezt követően megsemmisíti.

Amennyiben a beterjesztett igény nem minősül panasznak, abban az esetben az igénnyel kapcsolatos kommunikáció lezárását követő egy hónap elteltével törli az Adatkezelő az adatokat.

Amennyiben a bejelentés nem minősül panasznak, de Adatkezelő teljesítésével kapcsolatos konkrét ügyletre vonatkozik, és arra tekintettel releváns tartalommal bír, abban az esetben Adatkezelő a szerződéses jogviszonyból fakadó követelések elévülési idejének – ami alapesetben a követelés esedékessé válásától számított 5 év – elteltéig kezeli jogos gazdasági érdeke alapján, ezt követően törli az adatokat.

13.7. Az adatok tárolásának módja: Adatkezelő informatikai rendszerében elkülönített adatállományban, a beterjesztés módjától függően esetlegesen papíron, a panaszról felvett jegyzőkönyvben, valamint a panaszra adott választ tartalmazó dokumentumban.

14. Kifogás bejelentésével kapcsolatos adatkezelés

14.1. Az adatkezeléssel érintettek köre: szavatossági vagy jótállási jog érvényesítése iránti igényt bejelentő Felhasználók.

14.2. Az adatkezelés jogalapja: az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja, miszerint az adatkezelés jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges.

14.3. Kezelt adatok köre:

A Felhasználó:

  • vezetékneve,
  • keresztneve,
  • postacíme,
  • kifogás előterjesztésének helye, ideje és módja,
  • kifogás részletes leírása,
  • a kifogásban a Felhasználó által előadottak; minden olyan személyes adat, amelyet a Felhasználó a kifogásával kapcsolatban az Adatkezelő tudomására hoz,
  • kifogás rendezésének módja,
  • kifogásra adott válasz tartalma,
  • kifogás rendezésének elutasítása esetén annak indoka,
  • a Felhasználó által esetlegesen bemutatott vagy átadott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok alapján levonható következtetések, illetve az azokban szereplő személyes adatok,
  • email útján küldött kifogás esetén a Felhasználó email címe,
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli kifogás esetén a kifogásra vonatkozó bejelentés egyedi azonosítószáma és a Felhasználó telefonszáma,
  • a kifogással érintett megrendelés vagy más ügylet azonosítója.

A telefonhívásokat hangfelvételen nem rögzíti az Adatkezelő.

14.4. Az adatok forrása: az adatokat a Felhasználó bocsátja Adatkezelő rendelkezésére. Más forrásból nem szerzi be Adatkezelő a Felhasználó adatait.

14.5. Az adatkezelés célja: a Felhasználó által előterjesztett szavatossági vagy jótállási jogokkal kapcsolatos kifogás kivizsgálása és megválaszolása; a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény hibás teljesítésről szóló XXIV. fejezetében meghatározott jogi kötelezettségek teljesítése.

14.6. Az adatkezelés időtartama: a kifogáskezelés során kezelt adatokat Adatkezelő a polgári jogi követelésekre alkalmazandó általános elévülési idő elteltéig kezeli, mely alapesetben a kifogás elintézésének végétől számított 5 év.

Az elévülés megszakadása az adatkezelés időtartamát az elévülés bekövetkezésének új időpontjáig meghosszabbítja.

14.7. Az adatok tárolásának módja: elektronikus úton Adatkezelő informatikai rendszerében elkülönített adatállományban, illetve a papír alapon a kifogás bejelentésről készült jegyzőkönyv.

15. Adattovábbítás

Adatkezelő adatfeldolgozóként vesz igénybe az alábbi gazdálkodó szervezeteket.

15.1. Tárhelyszolgáltató

Név: Tárhelypark
Székhely:

1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22.

Email cím: info@tarhelypark.hu
Weboldal: tarhelypark.hu
Továbbított adatok köre: vezetéknév, keresztnév, email cím, jelszó (kódolva), számlázási név, számlázási cím, IP cím
Az adattovábbítás célja: szerver és tárhely szolgáltatás biztosítása többek között adattárolás céljából.

15.2. Számlázás

Név: Billingo
Székhely: 1133 Budapest, Árbóc utca 6. 3. em.
Email cím: hello@billingo.hu
Weboldal: billingo.hu
Továbbított adatok köre: vezetéknév, keresztnév, email cím, számlázási név, számlázási cím, vásárlás adatai
Az adattovábbítás célja: díjbekérő és számla kiállítása

15.3. Hírlevélre történő feliratkozás

Név: MailerLite Limited
Székhely: Ground Floor, 71 Lower Baggot Street, Dublin 2, D02 P593
Email cím: info@mailerlite.com
Weboldal: mailerlite.com
Továbbított adatok köre: email cím, név
Az adattovábbítás célja: digitális anyag és ajánlat e-mailben történő elküldése

15.4. Elektronikus levelező szoftver és tárhely biztosításához kapcsolódó adatkezelés

15.4.1. Az adatfeldolgozással érintettek köre: jelen tájékoztatóban megjelölt Felhasználók, akikkel Adatkezelő elektronikus levelezés útján tartja a kapcsolatot.

15.4.2. Adatkezelő adatfeldolgozóként veszi igénybe a

Google Ireland Ltd.

Cégjegyzékszám: 11603307

Adószám: IE 6388047V

Székhely: Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Ireland

Postacím: Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Ireland

Telefon: +353 1 436 1000

Webhely: https://www.google.ie/

gazdasági társaságot, mint az elektronikus levelezéshez használt szoftver fejlesztőjét és tárhely szolgáltatóját (a továbbiakban: Adatfeldolgozó).

15.5.1. Az adatfeldolgozással érintett adatok köre: elsősorban az érintett neve és e-mail címe, másodsorban a Felhasználó által elektronikus levélben megküldött további adatok.

15.5.2. Az adatfeldolgozó igénybevételének célja: az elektronikus levelezés működésének biztosítása.

15.5.3. Az adatfeldolgozás időtartama: amennyiben az üzenetváltás nyomán nem kerül sor szerződéskötésre, abban az esetben az elektronikus levelek törléséig. Az Adatkezelő az elektronikus levelezés során történő üzenetváltás lezárultával törli az üzeneteket.

Amennyiben az üzenetváltás nyomán szerződéskötésre kerül sor, és az üzenetek tartalma a szerződés szempontjából lényeges, abban az esetben a szerződéses jogviszonyból fakadó követelések elévülési idejének – ami alapesetben a követelés esedékessé válásától számított 5 év – elteltéig jogos gazdasági érdeke alapján kezeli az adatokat az Adatkezelő, mely időtartam folyamatos szolgáltatás nyújtása esetén a szerződéses jogviszony végétől kezdődik. Az elévülés esetleges megszakadása az adatkezelés időtartamát az elévülés bekövetkezésének új időpontjáig meghosszabbítja.

Adatkezelő a megrendelés kapcsán kiállított számviteli bizonylatokat a számviteli törvényben előírt bizonylat-megőrzési kötelezettség teljesítéséhez szükséges ideig kezeli. Ez az idő a számviteli törvény értelmében a bizonylat kiállításától számított legalább 8 év, melynek elteltét követően az adatokat Adatkezelő egy éven belül törli.  Ebbe a körbe tartoznak elsősorban a számlákon szereplő adatok (vevő neve, címe, megrendelt kurzuscsomagra és árának megfizetésére vonatkozó adatok), illetve a szerződéses dokumentáció részeként a megrendelésekben és visszaigazolásokban szereplő további adatok is a számviteli bizonylat fogalma alá esnek.

A megőrzési idők alatt az Adatfeldolgozó által biztosított szoftveres környezetben tárolódnak az üzenetek, tehát ez idő alatt fennáll az adatfeldolgozás.

15.5.4. Az adatfeldolgozás jellege: a megőrzési idők alatt az Adatfeldolgozók által biztosított szoftveres környezetben tárolódnak az e-mail-ek, tehát ez idő alatt fennáll az adatfeldolgozás.

15.6. Könyvelési szolgáltatással kapcsolatos adatfeldolgozás

15.6.1. Az adatfeldolgozással érintettek köre: a megrendelést leadó Felhasználók.

15.6.2. Adatkezelő adatfeldolgozóként veszi igénybe a

origo ’94 Bt., 2013. Pomáz, Petőfi Sándor u. 27
Email: origo94@invitel.hu
Tel: 06-1-243-09-82

gazdasági társaságot, mint az Adatkezelő gazdasági tevékenységének könyvelőjét (a továbbiakban: Adatfeldolgozó).

15.6.3. Az adatfeldolgozással érintett adatok köre: az adatfeldolgozás a megrendelést leadó Felhasználó nevét és címét, valamint a megrendelt szolgáltatás(ok) megjelölését, a vásárlás időpontját és a vételárat és esetleges egyéb díjakat tartalmazó bizonylatokon szereplő adatokat érinti.

15.6.4. Az adatfeldolgozó igénybevételének célja: az Adatkezelő által végzett gazdasági tevékenységre vonatkozóan jogszabály által előírt számviteli kötelezettségek teljesítése a fenti Adatfeldolgozó szolgáltatásának igénybevétele útján.

15.6.5. Az adatfeldolgozás időtartama: legfeljebb a számviteli törvényből fakadó bizonylat-megőrzési kötelezettség teljesítéséhez szükséges ideig – a számla kiállításától számított 8. év elteltét követő évben bekövetkező törlésig – tart.

15.6.6. Az adatfeldolgozás jellege: az adatok feldolgozása kizárólag a számviteli kötelezettségek teljesítéséhez és ellenőrzéséhez szükséges műveleteket jelenti, amiket papír adathordozók és szoftverben kezelt digitális adatok kezelésével végez az adatfeldolgozó.

15.7. Pénzügyi adminisztrációval kapcsolatos adatfeldolgozás

15.8.. Az adatfeldolgozással érintettek köre: a megrendelést leadó Felhasználók.

16. Adatvédelem, adatbiztonság

16.1. Adatkezelő az adatkezelési és adatfeldolgozási tevékenységei körében gondoskodik az adatok biztonságáról, technikai és szervezési intézkedésekkel valamint belső eljárási szabályokkal gondoskodik a jogszabályok, valamint az egyéb adat- és titokvédelmi szabályok érvényre juttatásáról. Megfelelő intézkedésekkel védi különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés, továbbá az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen a kezelt adatokat.

16.2. A látogatottság mérésének és a webhely használatára vonatkozó szokások feltérképezésének alapjául szolgáló adatokat Adatkezelő informatikai rendszere kezdettől fogva oly módon rögzíti, hogy azok közvetlenül nem kapcsolhatók egy személyhez sem.

16.3. Az adatok kezelése csak a jelen tájékoztatóban meghatározott és törvényes cél elérése érdekében, ahhoz szükséges és arányos mértékben történik, a vonatkozó jogszabályok és ajánlások alapján, megfelelő biztonsági intézkedések mellett.

16.4. Ennek érdekében Adatkezelő a webhely eléréséhez „https” sémájú http protokollt használ, mellyel a webes kommunikáció titkosítható és egyedileg azonosítható. Ezen felül a fentieknek megfelelően Adatkezelő védett adatállományok formájában rögzített, adatkezelési célonként elkülönítve tárolja a kezelt adatokat, melyekhez Adatkezelő meghatározott – jelen tájékoztatóban megjelölt tevékenységekkel kapcsolatos feladatokat ellátó – alkalmazottai férhetnek hozzá, akiknek munkaköri felelőssége az adatok védelme és e tájékoztatónak és a vonatkozó jogszabályoknak megfelelő felelősségteljes kezelése. Adatkezelő az általa igénybe vett adatfeldolgozókkal a vonatkozó jogszabályok betartására és az adatbiztonság megfelelő szintű garantálására kötelező tartalmú adatfeldolgozási szerződést köt.

16.5. A jelszavakat az Adatkezelő rendszere titkosítással tárolja el, aminek eredményeként nem ismeri meg a Felhasználó jelszavát.

17. Felhasználó adatkezeléssel kapcsolatos jogai

17.1. Hozzáférési jog: Felhasználó kérelmére az Adatkezelő tájékoztatást ad a Felhasználó általa kezelt, illetve az általa vagy rendelkezése szerint megbízott Adatfeldolgozó által feldolgozott adatairól, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az Adatfeldolgozó nevéről, címéről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, az esetlegesen bekövetkezett adatvédelmi incidens körülményeiről, hatásairól és az elhárítására megtett intézkedésekről, továbbá – az érintett személyes adatainak továbbítása esetén – az adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről. A tájékoztatást Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül megadja.

A hozzáférési jog keretében Adatkezelő az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát a Felhasználó rendelkezésére bocsátja, legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül. A Felhasználó által kért további másolatokért az Adatkezelő az adminisztratív költségeken alapuló, észszerű mértékű díjat számíthat fel (a 24. pont szerint).

17.2. Adatok hordozhatóságához való jog: Felhasználó jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, általa az Adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy ezt akadályozná az az adatkezelő, melynek a személyes adatokat a rendelkezésére bocsátotta, ha:

  1. a) az adatkezelés a Felhasználó hozzájárulásán vagy szerződésen alapul; és
    b) az adatkezelés automatizált módon történik.

Az adatok hordozhatóságához való jog fentiek szerinti gyakorlása során a Felhasználó jogosult arra, hogy – ha ez technikailag megvalósítható – kérje a személyes adatok adatkezelők közötti közvetlen továbbítását.

17.3. A helyesbítéshez való jog: Felhasználó kérheti kezelt adatainak helyesbítését, melyet Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül teljesít. Figyelembe véve az adatkezelés célját, Felhasználó jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok – egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését.

17.4. Az adatkezelés korlátozásához való jog: Adatkezelő megjelöli az általa kezelt személyes adatot az adatkezelés korlátozása céljából. Felhasználó jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő korlátozza az adatkezelést, ha az alábbiak valamelyike teljesül:

  1. a) a Felhasználó vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az Adatkezelő ellenőrizze a személyes adatok pontosságát;
  2. b) az adatkezelés jogellenes, és a Felhasználó ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását;
  3. c) az Adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez; vagy
  4. d) a Felhasználó tiltakozott az Adatkezelő jogos érdeke alapján végzett adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az Adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben.

17.5. A törléshez való jog (és „az elfeledtetéshez való jog”): Adatkezelő a személyes adatot törli, ha:

  1. a) a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték;
  2. b) a Felhasználó visszavonja az adatkezelés alapját képező hozzájárulását, és az adatkezelésnek nincs más jogalapja;
  3. c) a Felhasználó tiltakozik az adatkezelés ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre, vagy a Felhasználó a tiltakozik a közvetlen üzletszerzés érdekében történő adatkezelés ellen;
  4. d) a személyes adatokat jogellenesen kezelték;
  5. e) a személyes adatokat az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell;
  6. f) a Felhasználó a törlést kéri, vagy tiltakozik az adatkezelés ellen, és a személyes adatok gyűjtésére a közvetlenül gyermekeknek kínált információs társadalommal összefüggő szolgáltatások kínálásával kapcsolatosan került sor.

Ha az Adatkezelő nyilvánosságra hozta a személyes adatot, és a fentiek értelmében azt törölni köteles, az elérhető technológia és a megvalósítás költségeinek figyelembevételével megteszi az észszerűen elvárható lépéseket – ideértve technikai intézkedéseket – annak érdekében, hogy tájékoztassa az adatokat kezelő adatkezelőket, hogy az Érintett kérelmezte a szóban forgó személyes adatokra mutató linkek vagy e személyes adatok másolatának, illetve másodpéldányának törlését.

17.6. Értesítési kötelezettség: Adatkezelő a helyesbítésről, a korlátozásról és a törlésről az érintett Felhasználót, továbbá mindazokat az adatkezelőket értesíti, akiknek korábban az adatot továbbították. Az értesítés mellőzhető, ha lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. A Felhasználót kérésére az Adatkezelő tájékoztatja e címzettekről.

17.7. Tiltakozáshoz való jog: a Felhasználó jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak Adatkezelő jogos érdekén alapuló kezelése ellen. Ebben az esetben az adatkezelő a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha az adatkezelő bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.

18. Felhasználó kérelmeinek teljesítése

18.1. A 17. pontban foglaltak szerinti tájékoztatást és intézkedést díjmentesen biztosítja Adatkezelő. Ha az érintett Felhasználó kérelme egyértelműen megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő jellege miatt – túlzó, az Adatkezelő, figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás nyújtásával vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre:

  1. a) észszerű összegű díjat számíthat fel, vagy
    b) megtagadhatja a kérelem alapján történő intézkedést.

18.2. Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja a Felhasználót a kérelem nyomán hozott intézkedésekről, ideértve az adatmásolatok kiadását is. Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról az Adatkezelő a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja a Felhasználót. Ha az érintett Felhasználó elektronikus úton nyújtotta be a kérelmét, a tájékoztatást elektronikus úton adja meg az Adatkezelő, kivéve, ha az érintett Felhasználó azt másként kéri.

18.3. Ha az Adatkezelő nem tesz intézkedéseket az érintett Felhasználó kérelme nyomán, késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy az érintett Felhasználó panaszt nyújthat be a 25. pontban megjelölt felügyeleti hatóságnál, és az ugyanott írtak szerint élhet bírósági jogorvoslati jogával.

18.4. Felhasználó bármilyen, a személyének azonosítását lehetővé tevő módon beterjesztheti kérelmeit Adatkezelőhöz. A kérelmet beterjesztő Felhasználó azonosítása azért szükséges, mert a kérelmeket Adatkezelő csak az arra jogosultaknak teljesítheti. Ha az Adatkezelőnek megalapozott kétségei vannak a kérelmet benyújtó természetes személy kilétével kapcsolatban, további, az érintett Felhasználó személyazonosságának megerősítéséhez szükséges információk nyújtását kérheti.

18.5. Felhasználó kérelmeit postai úton Adatkezelő 2000 Szentendre, József utca 1. alatti székhelyének címére, vagy emailben a labor@otthonlabor.hu email címre juttathatja el. Emailben küldött kérelmet Adatkezelő csak akkor tekint hitelesnek, ha azt a Felhasználó Adatkezelőnek megadott és ott nyilvántartott email címéről küldik, ugyanakkor a másik email cím használata nem jelenti a kérelem figyelmen kívül hagyását. Email esetében a kézhezvétel időpontjának az elküldést követő első munkanapot kell tekinteni.

19. Jogérvényesítés

Az érintettek jogérvényesítési lehetőségeiket bíróság előtt gyakorolhatják, valamint a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulhatnak:

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Cím: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
Postacím: 1363 Budapest, Pf. 9.
Telefon: +36 1 391 1400
Fax: +36 1 391 1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Webhely: http://www.naih.hu/

A bírósági út választása esetén a per – az érintett Felhasználó választása szerint – az érintett lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható, mivel a per elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik..

2024. január 10.

Nanoo Design Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.